Tuesday 31 December 2013

Rawat Ekzema/ Eczema Bayi, Kanak-kanak dan Orang Dewasa dengan Shaklee

"Langkah Bijak Untuk Nutrisi Yang Baik"

Ekzema merupakan salah satu jenis keradangan pada  kulit. Ia menyebabkan kulit jadi bersisik, menebal, kering, berubah warna dan seringkali gatal. Banyak faktor yang boleh menyebabkan ekzema ni dan bergantung pada individu. Antaranya, alahan pada pemakanan. Mungkin juga disebabkan oleh alahan pada minyak wangi, kosmetik, getah, krim/minyak berubat, sesetengah tumbuhan, atau pada barang kemas, silver dan sebagainya. Sesetengah juga mengalaminya disebabkan oleh alahan pada cahaya matahari dan keadaan cuaca/persekitaran. Tidak terkecuali disebabkan oleh stress.

Selalunya ekzema terjadi pada muka, pelipat lengan, belakang lutut dan sangat gatal. Untuk kanak-kanak, biasanya ia muncul menampakkan diri ketika usia setahun atau 5 tahun pertama. Tetapi ada juga yang mengalaminya sehingga umur remaja dan sampai dewasa. Ekzema akan menyebabkan badan menjadi gatal-gatal dan apabila sentiasa digaru akan meninggalkan parut.

Kebiasaannya bagi penghidap ekzema, doktor akan memberikan ubat sapu yang mengandungi steroid yang tinggi. Tapi jika menggunakannya dalam jangka masa yang lama adalah tidak baik.


Antara produk shaklee yang boleh membantu mengatasi dan merawat masalah ini ialah :


Meal Shakes Shaklee
Meal Shakes Shaklee berfungsi membaiki kulit yang rosak kerana Ekzema
  
Alfalfa
Alfalfa sememangnya kita mengetahui adalah Raja bagi segala tumbuhan dan herba. Kaya dengan kandungan klorofil yang dapat membantu masalah penyakit kulit seperti ekzema.
  
 Herbal Blend (Multi Purpose Cream)
Herbal Blend (Multi Purpose Cream) yang mengekalkan kelembapan kulit. Melegakan gatal -gatal  dan pedih-pedih. Diperbuat dengan ekstrak herba semulajadi sage, rosemary dan horse chesnut yarrow.
  
Vitamin E
Vitamin E terkenal dengan khasiatnya yang bagus untuk kulit. Ianya berfungsi melicinkan kulit dan merawat kulit yang rosak akibat ekzema. Vitamin E juga berfungsi mengelakkan luka dari dijangkiti bakteria. Vitamin E juga bantu pudarkan parut dengan berkesan.

Omega Guard
Omega Guard membantu masalah ekzema dengan menguatkan membran sel serta mencegah keradangan kulit dan mengurangkan kegatalan. Ianya juga membantu melembapkan dan melembutkan kulit kerana kulit kering menjadikan ekzema semakin teruk. 
  
Energizing Soy Protein (ESP)
Bertindak membina sel yang sihat/ membaiki sel yang rosak. Bila ekzema melanda, kulit akan menjadi rosak. ESP membantu menghasilkan kulit yang lebih baik. ESP juga membantu pudarkan parut dengan cepat.

Pengambilan produk-produk Shaklee untuk rawatan ekzema mengikut umur:

Baby 

Ibu yang menyusukan baby yang mengalami masalah ekzema boleh ambil ESP dan Omega guard. Selain bagus untuk Ibu, ianya juga boleh diterima oleh bayi melalui susu ibu. Herbal Blend juga bagus disapu kepada baby yang menghidap ekzema untuk mengurangkan rasa gatal dan pedih. Vitamin E juga boleh disapu kepada tempat yang luka.



Kanak-kanak  2-4 tahun
Omega guard boleh diberikan kepada kanak-kanak lebih dari 2 tahun untuk mengawal dan merawat masalah ekzema. Meal Shakes juga boleh diberikan untuk memperbaiki kulit yang rosak dan berparut


Kanak-kanak 4-12 tahun
Mealshake, ESP dan Omega guard untuk merawat kulit. Herbal blend dan Vitamin E boleh digunakan untuk merawat luka.

Remaja dan dewasa
Remaja dan dewasa boleh ambil semua yang dicadangkan termasuk ESP, Meal Shakes, Vitamin E, Herbal blend, Omega guard dan Alfalfa. 


Testimoni #1

Testimoni #2



Testimoni #3



Kini anda boleh dapatkan Set Rawatan Ekzema Shaklee secara online. Klik icon "Tempah Sekarang". 
@@@@-----------------------------------------------------------------------------@@@@

Masih ada pertanyaan? Hubungi saya menerusi:


Penghantaran Ke Seluruh Malaysia ]
COD:W.P. Putrajaya, Sg. Besi, UPNM Sg. Besi, Serdang, UNITEN Bangi ]

0 comments:

Post a Comment